næringslivsprisen og serviceprisen
På bildet ser man fra venstre: ordfører Lena Norum Bergeng. Julie Hølvold (Mobildata), Ådne Jenssen (daglig leder Haneseth Kirkenes) og Merete Hansen (bedriftsrådgiver Sparebanke1 Nord-Norge)

Vinnerne av serviceprisen og næringslivsprisen

21. oktober 2021 | Skrevet av : Magnus Mæland
Hanseth Kirkenes vant næringslivsprisen og Mobildata vant serviceprisen under næringslivsdagen.
artikkelen fortsetter under annonsen
Bli medlem
Under næringslivsdagen i Kirkenes ble Mobildata etter avstemming på Ifinnmark.no vinneren av serviceprisen. Formålet med serviceprisen er å gi anerkjennelse til bedrifter som leverer god service i Sør-Varanger. Prisen deles ut årlig på «Næringslivsdagen» av Sør-Varanger kommune. Prisen er på NOK 10 000,- og skal benyttes til sosialt/faglig opplegg for de ansatte.

Sør-Varanger kommune synes det er flott at vi kan dele ut serviceprisen, og Mobildata er en verdig vinner. Næringslivsdagen i Kirkenes er en viktig møtearena for næringslivet hvor Sør-Varanger kommune sitter i arbeidsgruppen. For kommunen er et nært samarbeid med næringslivet et premiss for at vi skal bli en enda mer attraktiv kommune, sier ordfører i Sør-Varanger kommune, Lena Norum Bergen.

Vi jobber for å gi kundene den best mulige opplevelsen hver dag. Det er stor konkurranse i det markedet vi er i, og den gode servicen vi ønsker å ha håper vi skiller oss ut. Når vi løser problemene til kundene med et smil så har vi gjort en god jobb, sier Julie Hølvold i Mobildata.

Næringslivsprisen gikk til Haneseth Kirkenes. Den er en anerkjennelse til bedrifter med pågangsmot, kreativitet og godt entreprenørskap i Øst-Finnmark. Den skal bidra til økt motivasjon, engasjement og næringsutvikling blant etablerte bedrifter. Prisen er på NOK 25 000,-. Vinnerbeløpet øremerkes til utvikling/kompetanseheving for bedriften.

Et av kriteriene for å kunne bli nominert til næringslivsprisen er at man gir økte verdier for eiere og samfunnet. Det er viktig at man har et samfunnsengasjement. Hanseth Kirkenes AS vurderes å ha et bra samfunnsengasjement blant annet fordi de har mange lærlinger samt sponser lag og foreninger jevnlig. sier bedriftsrådgiver i Sparebanken1 Nord-Norge, Merete Hansen.

Det er en stor ære for oss å vinne næringslivsprisen. Dette setter vi stor pris på. Denne annerkjennelsen vil vi vokse på. Haneseth Kirkenes er stolt og vi lover å jobbe på for å skape enda flere verdier for Sør-Varanger, sier daglig leder i Haneseth Kirkenes Ådne Jenssen.